Tekstspecialist, gediplomeerd en ervaren
Als gediplomeerd tekstspecialist en redacteur help ik ondernemers en organisaties met hun bedrijfsteksten. Ik schrijf hun boodschap helder, duidelijk en treffend op. Ook redigeer ik bestaande teksten tot een strak verhaal. Online en print.
Tekst beïnvloedt
Met tekst kun je je bedoeling bij de ander overbrengen en de ander iets laten doen (beïnvloeden). Dat kan ‘onzichtbaar’ zijn: een lezer weet voortaan iets. Of heel concreet: een webbezoeker doet een bestelling. Het gewenste effect bereik je met de juiste tekststructuur, invalshoek en tone of voice. Zo klinkt een overtuigende verkooptekst anders dan een informatief onlineartikel. Dát is mijn vak.
Tekst verduidelijkt
Maar om echt effect te hebben, moet de ander wel begrijpen wat je wilt zeggen. Daarom ben ik in mijn teksten concreet en to the point: ik leg ingewikkelde informatie uit en houd het bij de hoofdzaken. Ook vertel ik het verhaal als een logisch, samenhangend geheel in alledaagse (prettig leesbare) taal.
Tekst raakt
En natuurlijk moet een verhaal interessant zijn. Goed verwoorde, inhoudelijke informatie biedt lezers wat ze zoeken. Maar de inhoud moet ook raken. Die moet op een dieper (emotioneler) niveau ook echt bij lezers binnenkomen. Ik verwerk je boodschap daarom in herkenbare situaties, sprekende voorbeelden en antwoorden op prangende vragen.
Tekstbureau
Na mijn redactieopleiding en WO-studie Algemene Letteren wilde ik ‘in de communicatie’ werken. Ik specialiseerde me in schrijven. Zo schreef ik voor uitgeverijen en bedrijven wervende brochureteksten. In het onderwijs leerde ik on the job het vak van bedrijfsjournalist. En voortdurend waakte ik als redacteur over de tekstkwaliteit van publicaties: van logische verhaalopbouw tot interpunctie. In 2007 begon ik mijn eigen tekstbureau. Sindsdien help ik bedrijven met aansprekende, effectieve teksten.
Tekstspecialist
- Artikelen voor (online) magazines en als webcontent.
- Blogberichten.
- Commerciële teksten (copy).
- Inhoudelijke artikelen voor (online) corporate magazines.
- Interviews met insiders voor interne kennisdeling.
- Bedrijfsverhalen die organisatieontwikkelingen duiden en context geven.
- Goed idee met krachtige boodschap.
- Sterk verkoopverhaal dat lekker leest.
- Pakkende call tot action.
- Duidelijk, treffend, foutloos verhaal.
- Effectieve tekststructuur.
- Duidelijke leesroute.
- Logische inhoud.
- Passende stijl en toon.
- Correct (zonder spel- of taalfouten).