Effectieve teksten

Effectieve teksten beginnen altijd met de vragen: wat ga je aan wie vertellen en waarom? Daarna stuur je de lezers met de juiste invalshoek, tekststructuur en stijl in de gewenste richting.

Tekstschrijven

Het lukt niet je verhaal goed op te schrijven, terwijl je wel weet wat je wilt vertellen? Of krijg je niet de vinger achter de kern van je verhaal? En intussen komt die deadline wel heel dichtbij? Ik formuleer de essentie van je boodschap helder, to  the point en lekker leesbaar. En natuurlijk binnen de tijd. Ga naar Tekstschrijven

Bedrijfsjournalistiek

Wat maakt de verhalen in je personeelsblad of relatiemagazine nu zo interessant? Dat zijn echt niet de mededelingen ‘van hogerhand’ over de organisatie. Maar wel  informatie die belangrijk of handig is om te weten en te delen. Als die ook nog eens een plek krijgt in frisse, levendige verhalen, kijkt je publiek uit naar de volgende editie. Ga naar bedrijfsjournalistiek

Copywriting

Wat krijgt een webbezoeker of iemand die je brochure opent op het puntje van zijn stoel? Hij vindt niet het product dat hij zoekt,  maar wat hij nodig heeft. Je koopt geen kinderbed, maar een plek om je baby veilig te laten slapen.
Ga naar copywriting

Tekstredactie

Je bent tevreden: verhaal goed afgestemd op de doelgroep, alles staat erin. Maar toch,  het loopt allemaal net niet. Is het de opbouw, schort er iets aan de inhoud, schuurt de stijl? En die spelling ben je ineens ook niet zeker van. Ik redigeer je tekst tot een logisch, strak verhaal, zonder spel- en taalfouten. Ga naar tekstredactie

Effectieve teksten, welke kan jij goed gebruiken?

  • Over I onderwerp …
  • Voor I doelgroep …
  • Zodat I doel …
  • Omdat I reden/aanleiding …

Wat wil je vertellen? Aan wie en waarom? En wat moeten de lezers daarna denken of doen? Laat het me weten en ik schrijf een effectieve tekst voor je.